R2środki to program przeznaczony do ewidencji środków trwałych. Dzięki przemyślanej strukturze zapewnia natychmiastowy dostęp do pełnej informacji o składnikach majątku trwałego oraz wartościach niematerialnych i prawnych. Dzięki możliwości parametryzacji łatwo przystosowuje się do systemu amortyzacji stosowanego w danej firmie. Automatyzuje proces dokonywania odpisów amortyzacyjnych i odpowiedniego księgowania.R2środki to propozycja dla wymagających użytkowników, którzy na prowadzenie szczegółowej ewidencji i prawidłowe rozliczanie amortyzacji środków, mogą poświęcić tylko niewielką ilość swojego cennego czasu.W naszej ofercie program znajduje się od 2005 roku. Charakteryzuje się stosunkowo niską ceną, dopasowaną do wielkości firmy, szybkim wdrożeniem i prostą parametryzacją.R2środki są przystosowane do wszystkich rodzajów księgowości (pełna księgowość, księga przychodów i rozchodów, ryczałt). M.in. dzięki temu program sprawdza się bardzo dobrze w biurach rachunkowych, gdzie umożliwia rozliczanie różnorodnych firm przy zachowaniu tego samego interfejsu i przyzwyczajeń użytkownika.
Ewidencja środków trwałych
ewidencja środków trwałych, środków o niskiej wartości oraz wartości niematerialnych i prawnychpełna Klasyfikacja Środków Trwałych zawierająca szczegółowe opisy poszczególnych pozycjimożliwość podziału na grupy, działy i miejsca użytkowaniaprzypisanie lokalizacji i osoby odpowiedzialnej wraz z ewidencją ich zmianpełna specyfikacja (np. dostawca, producent, serwis, charakterystyka, dane fabryczne)wydruk karty środka KS zawierającej komplet informacji o środku łącznie z operacjami, dokumentami zakupu/sprzedaży i częściami składowymiwydruki ewidencji spełniające wymogi w zakresie pełnej księgowości, księgi przychodów i rozchodów oraz ryczałtowej ewidencji przychodówszybka selekcja środków wg różnych kryteriówewidencja przeprowadzonych operacjiwszystkie niezbędne operacje: przyjęcie, zmiana lokalizacji, zmiana osoby odpowiedzialnej, modernizacja, przeszacowanie, korekta, częściowa likwidacja, częściowa sprzedaż, likwidacja, sprzedaż, przekazaniewydruk dokumentów OT, MT, LT, PT, WT, OS z możliwość przystosowania formy dokumentów do własnych potrzebewidencja dokumentów zakupu i sprzedaży związanych z daną operacjąewidencja części składowychcharakterystyka, dane fabryczne, dostawca, serwis, producent, dokumenty zakupu i sprzedażyrozbudowana biblioteka kontrahentów (producentów, dostawców i firm świadczących serwis)Amortyzacja środków trwałych
generowanie planu amortyzacjistandardowe metody amortyzacji: jednorazowa, liniowa, degresywnaróżna częstotliwość amortyzacji: miesięczna, kwartalna, rocznamożliwość rozdzielenia amortyzacji podatkowej (kosztowej) od bilansowej (ewidencyjnej)automatyczne korygowanie planu po wykonaniu modernizacji i innych operacjimożliwość zmiany metody i stawki w trakcie użytkowaniaautomatyczne odpisy amortyzacyjneewidencja odpisów za cały okres użytkowania środkaautomatyczne generowanie dekretów księgowychewidencja użytkowania środków w rozbiciu na kontrakty i miejsca powstawania kosztówszczegółowa dekretacja kosztów według miejsca powstawania na konta grupy 5dowody wewnętrzne dla firm prowadzących księgę przychodów i rozchodówraporty i zestawieniawydruk planu amortyzacji i tabeli amortyzacyjnej za poszczególne latazestawienie kosztów użytkowania z podziałem na kontrakty lub miejsca powstawania kosztów
Ewidencja wyposażenia
ewidencja wyposażenia z podziałem na grupypełna specyfikacja (np. dostawca, producent, serwis, charakterystyka, dane fabryczne)możliwość określenia osoby odpowiedzialnej i lokalizacjioperacje przyjęcia i likwidacji wyposażeniadokument zakupu i sprzedaży wyposażenia (data, numer dowodu, kwota, dane kontrahenta)wydruk ewidencji wyposażeniawydruk karty wyposażenia KW zawierającej komplet informacji o środku łącznie z operacjami (przyjęcie/likwidacja) i dokumentami (zakupu/sprzedaży)wydruk dokumentu przyjęcia OT i likwidacji LT wyposażenia z możliwość przystosowania formy dokumentów do własnych potrzebwydruk ewidencji wyposażenia dla wybranych grup i lokalizacji
Dodatkowe zalety systemu
wersje wielofirmowemożliwość obsługi wielu podmiotów o dowolnej formie prawnejdedykowane wersje dla biura rachunkowegoujednolicone standardy pracymożliwość przesyłania wszystkich wydruków pocztą elektronicznąwersja sieciowabaza danych o architekturze klient-serwer oparta na serwerze SQLmożliwość nadania haseł i uprawnień poszczególnym użytkownikomkontrola operacji wykonywanych przez różnych użytkownikówbezpieczeństwo danychpewność otrzymywania aktualizacji programu uwzględniających zmiany w przepisachmechanizm automatycznej aktualizacji programu przez internet na wszystkich stacjach roboczychharmonogram zadań umożliwiający okresowe archiwizacje danychrozbudowana wewnętrzna pomoc kontekstowa oraz porady techniczne przez telefon i w siedzibie użytkownika
Minimalne wymagania sprzętowe
procesor PENTIUM lub kompatybilny min. 1 GHzsystem operacyjny Windows XP/Vista/7min. 512 MB pamięci RAM300 MB wolnego miejsca na twardym dyskustacja CD-ROM lub DVD-ROMdostęp do internetu (wczytanie licencji, pobieranie aktualizacji)monitor i karta graficzna o rozdzielczości 1024x768drukarka laserowa lub atramentowa